söndag 14 mars 2010

Macro Monochrome - Band

I Macro Monochrome den här veckan är temat "band", och det kan ju tolkas på olika sätt...

Jag valde den här tolkningen, en antikvitet ;-) för jag tänkte att ett kassettband skulle göra sig ganska bra på bild. Sista bilden är fotad i svartvitt, de två första är omgjorda från "färg" (ganska färglös pryl, det var bara själva magnetbandet som hade färg, brun...) med Konvertera till svartvitt.

Jag vill också passa på att tipsa om Tankebubblors temavecka som startar imorron måndag, olika teman varje dag:

15/3 måndag: Snö, is, vatten. Till exempel spår i snön, is med bubblor som bilder något mönster. Kanske föreställer det någonting, kanske inte.
16/3 tisdag: Gator. Asfalt, gatsten, brunnar, galler.
17/3 onsdag: Fasader. Väggar, ytor med klotter och kladd eller mönster och strukturer eller något som gör bilden intressant.
18/3 torsdag: Skyltar, stolpar, staket, grindar.
19/3 fredag: Växter. Trä, löv, gräs.

Och tonen i bilderna ska vara "Natural Street Art-aktiga, abstrakt, texturer, mönster, rost, repor, patina, nära."

Kassettband bild 1

Kassettband bild 2

Kassettband bild 3

3 kommentarer:

Shannara sa...

Du tänkte nästan som jag... Hos mej finns ett videoband.

Snygga bilder!

Nilla sa...

Vad roligt att du tipsar! Tack för det. Apropå band så fotograferade jag ett kassettband här:
http://tankebubblor.blogg.se/2009/september/tracks.html

foto CHIP sa...

Det var intressant att se skillnaderna :) Min G9 är så bra på sepia och din kamera tycks vara jättebra på sv för sista bilden gillar jag bäst - mer harmoni i färgnyanserna upplever jag.