torsdag 4 mars 2010

Bildverkstan tema 34 - Ljuseffekter

Länge sen jag var med i Bildverkstan men nu totade jag ihop ett par bilder. Temat är "ljuseffekter" och som vanligt blev det en del labbande för att hitta nån kul effekt, och därmed ett extra bidrag, som liksom bara slank med :-) Sen gjorde jag det lite lätt för mig och tog en bild som blev över från helgens fotande till Macro Lovers.

Här är bilden naturell.

Armband naturella
Det är fortfarande Photoshop Elements 5 jag använder och jag valde filtret Linsöverstrålning. Körde det tre gånger för att få blänk lite här och var.

Armband linsöverstrålning
Innan jag gick in och testade de filter som verkligen var ljuseffekter så testade jag lite andra och då fastnade jag för Kristallisera, som blev så här. Det är ju inte en ljuseffekt men en effekt, och bilden blev ljusare :-)

Armband kristallisera

8 kommentarer:

cat sa...

Det blev ju fantastiskt tjusigt:)

mimmi sa...

Det blev ju kanon fint och vad det glänste om de vackra pärlor :)

Marie sa...

Originalbilden gillar jag skarpt med det fina perspektivet!!!! Ljussättningen gjorde smycket ännu vackrare och ser dessutom mer färdfullt ut. Snyggt!

Maria sa...

Blev jätte snyggt. Ljuset gjorde bilden mer gnistrande:)

Kerstin sa...

Vad en enda knapptryckning (på ett filter) kan få ett helt fantstiskt resultat. Pärlorna skimrar helt fantastiskt.

elena cn sa...

Den där linsöverstrålningen vill jag testa!!! Jag undrar om den finns på photoshop?? Vilka möjligheter...tänk vad snön ska glittra:)

elena cn sa...

YES!! Jag har hittat den...men vad jag fick leta:)

NatureFootstep sa...

ja, linsöverstrålning är verkligen en trevlig funktion. :)
Jag håller med Marie H som tyckte det blev mer flärdfullt.