torsdag 11 mars 2010

Bildverkstan tema 35 - Variationer av skulptur i stadspark

I veckans omgång av Bildverkstan är det åter dags för "variationer", alltså att alla jobbar med samma bild, på sitt eget sätt. Bilden denna gång föreställer en ljusskulptur i Katrineholms stadspark, ganska läckra grejer tycker jag.

Som vanligt när jag sätter igång och labbar så blir det lite olika varianter och jag kan inte bestämma mig vilken jag ska välja, så det blir ett gäng :-) Photoshop Elements 5 kör jag och jag har testat diverse olika filter.

Här är bilden i original (plus skuggad ram som jag lagt till)

Stadsparken i Katrineholm
Här har jag använt filtret Konstnärliga - Palettkniv

Stadspark, Palettkniv
Och nästa, Penseldrag - Markerade kanter

Stadspark, Markerade kanter
Och till slut, Stilisera - Glödande kanter

Stadspark, Glödande kanter

4 kommentarer:

Marie sa...

Tjoho vad coolt det blev :-) Roliga funktioner du använt.

Shannara sa...

Häftiga bilder... Gillar den första varianten mest tror jag. =)

mimmi sa...

Det blev flera bilder som du lyckats bra med :) den första blev nog bäst :) tycker jag ;)

Maria sa...

Så coolt, dina bilder blev riktigt häftiga:)
Ha en skön lördag!