söndag 13 juni 2010

Fototriss - Dörrar/portar

Efter ett litet uppehåll pga tidsbrist, liten semestertripp mm så har jag nu skramlat ihop lite bilder till Fototriss där temat den här veckan är "dörrar/portar".

(Det blev en ändring av bilder i sista stund, efter publicering... Nån som ev varit snabb kan ha sett en bild av en låst tunnelbaneingång, men den bytte jag och gjorde en ny publicering).

Min triss är tre dörrar/portar från olika ställen i Stockholm. Den första har varit med i en annan triss för länge sen ("kraft") fast då som en närstudie av de starka gubbarna :-)

Bonniers port
Bild två visar en märklig och gigantisk port på Mäster Samuelsgatan. Jag undrar verkligen vad som finns där bakom. Jättar? :-)

Jätteport

Tredje bilden är... en grå vägg som ser ut som legoplattor :-) och så de klatschigt rosa dörrarna, och en grön.

Rosa dörrar och en grön

18 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt, snyggt och snyggt! Vilken underbar variation.

Barbro S sa...

Så läckra dörrbilder, de rosa och framförallt bild 2 som blir min favorit.

Sara sa...

Hej!

Härlig variation. Gillar den härligt turkosa porten.

Ingalill sa...

Wow! Sista bilden är helläcker :)

cat sa...

En snygg och varierad triss :) Tror nog att favoriten blir jättarnas port i bild nr 2 :)

Ma.links sa...

Häftiga. Tvåan och trean blir favoriter.

Hans af Ekenstam sa...

Den sista är super cool, fin triss

Lennie sa...

Den sista bilden var riktigt häftig, vart är den tagen?

Pialotta sa...

Så glad jag blir av din trea.. med pastellfärgade dörrar mot den grå legon:)

Erik "Semlan" sa...

Ha, ha, ja det var verkligen Legokänsla i tredje fotot. Jag tror du har transformatorer och annat starkströmsartat bakom de där stora dörrarna på andra fotot. Sett en annan lika stor port på Södermalm, nära mosken på Östgötagatan.
Bonnierhuset på Sveavägen har fina utsmyckningar. Är den där Legoväggen baksidan på ett P-garage? Kan inte vara skoj ha det som utsikt från sitt kontorsfönster.
Jag väljer "jättarnas" dörr, kul foto.

Pumita sa...

Jag skulle gärna kika in hos jättarna! Fin triss!

bagarbruden sa...

fin tolkning, men jag tror att det vore häftigare om det kom ut dvärgar genom dom gigantiska dörrarna :D

Mona sa...

Vilka fantastiska portar/dörrar du visar upp. Mittenporten ser otroligt exotisk ut. Vilka färger! Nedersta bilden - har aldrig sett nåt liknande! Men det ser verkligen klatchigt ut med dom pastellfärgade dörrarna mot den enorma gråa väggen.

Jah Hollis sa...

Fina bilder alla tre. Porten i mitten är min favorit.
Jag har också lyckats få med en Stockholmsport i min triss. Känns den igen?

T & M Junell sa...

Fina bilder!
Gillar den sista bilden... påminner om Lego :)

Monica sa...

Härlig triss! Den första såg väldigt tung up och den sista såg rätt mjuk ut.

Monica sa...

Wow...sista dörren är ju urcool!

Monica sa...

tack för din kommentar :) Jag har svarat!
/Moncia