söndag 25 augusti 2013

Fototriss - Randigt

Tänkte det var dags att hänga med i Fototriss igen. Temat är randigt och såna bilder har jag ju fotat förr, t.ex en gammal triss från 2010. Men tidigare Randiga bilder har mest varit inomhusbilder, på saker, så den här gången bestämde jag mig för att fota lite på stan. Fast det blev inomhus ändå, i tunnelbanan :)

Min triss är från Kungsträdgårdens tunnelbanestation, en station där man lätt kan missa tåget, eller flera tåg, för att man bara måste stanna och titta och fota lite :)

Uppdatering: Det är inte uppgången vid Gallerian utan andra änden, liksom allra yttersta änden av linjen, som en annan värld ;)

Bild 1, randig pelare.

Randig pelare i tunnelbanan

Bild 2, randig mur.

Randig låg mur i tunnelbanan

Bild 3, randigt, och massa annat... tak i rulltrappan. Lite hastigt fotat, för att jag behövde en tredje bild :) Ska ta nån dag och försöka få med lite mer av taket och alla märkliga mönster.

Tak med massa olika mönster

10 kommentarer:

Linnéa sa...

Extra spännande, jag har bara gått där en gång. Måste gå ner där vid nästa tillfälle jag just i delen av stan. Spännande o annorlunda triss.

Ha en fin sönadag!

KajsaLisa sa...

Såg bilderna innan jag läste. Gissade på Rådhuset men det var ju rätt linje i alla fall. Bra lite hemlighetsfulla kompositioner.

Tantkalle sa...

Gillar dina randiga bilder, snyggt och intressant!

Jah Hollis sa...

Det var snyggt randiga motiv från Stockholms underjord.

Ninnis sa...

Snygga bilder....fyndigt randigt och ej långrandigt....=)

Kram Ninni

Freja sa...

Så läckert, där har jag nog aldrig varit, blir ett bra utflyktsmål nästa gång jag är i trakterna!

Scaniatjejen sa...

Coola bilder, snygg triss!

Karoleen sa...

Läckra mönster i tunnelbanan. Inget ställe som jag besökt men tror nog jag måste ta mig dit! =)

LissenTo sa...

Vilken vacker station, förstår verkligen att du måste stanna där och fota. Byggt i precis sådan fin stil som jag gillar.

Ha en fin vecka. // Lissen

Carre Vestring sa...

Läckert!