söndag 26 juni 2011

Fototriss - Gissa temat

Oj, länge sen jag var med i Fototriss men nu är sista veckan innan sommaruppehållet så nu måste jag ju verkligen vara med. Veckans tema är "gissa temat", alltså vad är den gemensamma nämnaren mellan de tre bilderna. Min "gåta" är ganska enkel, i alla fall om man vet svaret :)

Svaret står längst ner i inlägget och jag kanske med en gång ska informera om att det inte är blomma :)

Blå himmel
Gul blomma
Röd blomma
Ledtråd finns i bildtexterna som visas när man för musen över bilderna (visas i IE i alla fall, men man kan behöva klicka på knappen 'kompabilitetsvy' först, nån Windows 7-grej).

Jag valde temat för att få en anledning att ta med den sista bilden, en sån underbar blomma. Kommer inte ihåg vad den heter... Frågade mamma två gånger, men har ändå glömt vad den hette :)

Bildtexterna är gul blomma, blå himmel, röd blomma och den gemensamma nämnaren som jag tänkte på är... färg :)




15 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Aha....färg hade jag aldrig kommit på att du tänkte på...solklart för mig var blommor! Och nej, jag såg inga bildtexter men vad gör det!

Urvackra bilder! Den röda blomman och den bilden är helt fantastisk! Men ändå blir mittenbilden min favorit! Gult är oslagbart tycker jag! ;O)

ha en superskön söndag!

cat sa...

Jag tänkte färgprakt när du skrev att temat inte var blommor, så då blev det ju rätt på ett sätt :)
Jättehärliga bilder!

Janne sa...

Som sagt den var enkel, för enkel. Tänkte först på rosa,gul ............
Gillar din sista bild, vackert.

Milla sa...

Hade aldrig kunnat gissa på färg. Hade gissat på reslig ;0)

anemonen sa...

Ingen lätt triss det här. Jag gissade fel, men bilderna tilltalade mig. Gillas

Sister Moonshine sa...

Jag kom inte på det men tycker ändå att blommorna är jättefina.

/Åsa

4U2 sa...

Hade aldrig gissat på färg men bilderna är fina!

Maria C. Dunder sa...

Gissade fel. vackra bilder!

miss_cat sa...

Vackra bilder, färg var min tanke:) ha en bra sommmar!

Mona sa...

Jag kunde inte gissa, men bilderna är jättevackra och färgerna underbara.

Annie sa...

Det hade jag inte gissat, men vad bra det var!!

Jah Hollis sa...

Ja, det är ju färgstarka motiv, så det kanske man skulle ha kunnat gissa på.

Lisa sa...

Jag hade inte kunnat gissa på färg heller. Underbara färger var det dock på dina blombilder!!

Tack för kommentar hos mig.
Temat var "flitig som en myra"..... så lite rätt hade du ;)

Anna sa...

Verkligen härliga fäger i bilderna =)

My Svensk sa...

Jättefina bilder!
Jag gissade på blommor^^