söndag 20 februari 2011

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag, del 10 (vinter 2011)

Veckans Fototriss har det återkommande årstidstemat "så här ser det ut där jag är idag".

Igår höll jag mig inomhus, närmare bestämt på Syfestivalen/mässan men på vägen dit passade jag på att föreviga den strålande solen och blå himlen, för tänk om det skulle var busväder på söndan...

Strålande väder
En aning snö på granarna i polishusparken, och idag var det ju inte lika fint väder, lite skymoln på himlen.

Polishusparken
Men på sina håll är det riktigt vintrigt, fast det är inte så kul att fota, den vita snön har så att säga väldigt många gula inslag... Men på Riddarfjärden nedanför Västerbron verkar det i alla fall inte vara hundrastgård, jag skulle tro att isen inte ens bär där, strax intill bojen är isen uppbruten i tusentals små isflak.

Boj

17 kommentarer:

Sinna sa...

Härligt triss. JAg gillade verkligen den sista bildenjättemycket
Sinna

Barnens Hjältar sa...

Jag håller med Sinna, sista bilden är fantastiskt häftig!!

Adnan sa...

Snygg triss! Bojen på sista bilden ser ut som flottör till mätefiske.

Leena sa...

Du lyckades ta fina bilder, trots snön. Sista bilden gillade jag också mest.
Ha en bra vecka!

Misswhatsit sa...

Vackert och kallt.:) Sista bilden blir min favorit.
Ha en fin söndag!

Bildgatan sa...

Det är bra att vara förberedd, för man vet ju aldrig framförallt den här vintern.

Gillar dina bilder och har aldrig hört talas om Polishusparken, kul namn -där kan det väl inte vara något bus.

Sista fotot är verkligen läckert.

Pierre sa...

Fin triss. Den sista är så fin. Kompositionen, skuggorna och det röda.

kaxi sa...

Vacker triss och den sista bilden är som en röd karamell i den vindpinade snön.

cat sa...

Sista bilden är verkligen läcker!

Anneli - A'la Foto sa...

Den översta bilden är väldigt vacker!!

Ha en skön kväll!

Nett sa...

Vilken fin triss, jättefina bilder :)

Beppan sa...

Vackra bilder på vintrigt landskap.

Per-Anders sa...

Den sista bilden... Den är fin. Ser ut som ett konstverk.

skruwen sa...

Märkligt, hur effektfullt det blir med en så röd klick i en vinterbild! Snygg!!

cissi sa...

Bojen med sin skugga är jätte fin! :)

Jah Hollis sa...

Snygga och soliga vinterbilder.

NuttesPyssel sa...

Hej! Fina foton. Alla tre!
Speciellt översta, med solen. Den tycker jag om.
Ha det gott.