tisdag 5 januari 2010

Macro Monochrome - Nytt

Nytt år och precis det är också temat i veckans Macro Monochrome, "nytt" alltså.

Jag avslutade 2009 med att köpa ny kamera och helt Nytt för mig var snurrhjulet runt func och de övriga knapparna. Allt för nytt... och för sent insåg jag att det var det hjulet jag skulle ha snurrat på för att hitta inställningen för att fota fyrverkeriet på nyår. Å andra sidan hade jag ju lekt så mycket med kameran så batteriet var slut lagom till tolvslaget :-)

Motivet var ju redan svart och vitt men jag använde ändå justeringslager Övertoningskarta för att göra bilden svartvit "på riktigt". Hoppsan, missade att det ju skulle vara tre bilder, jag är ju inte så van med MM ännu, men nu så är det fixat, det blev tre klipp ur samma bild.

Snurrhjul för inställningar
Detalj 1 av snurrhjulet
Detalj 2 av snurrhjulet

5 kommentarer:

Maria sa...

Tack för titten hos mig och jag håller med godisbilar ser godare ut i färg ;)

Grattis till nya kameran och lycka till med lärandet av alla funktioner,

Marie sa...

Kul att du kikade in hos mig :-) Nu hittade jag ju hit. Grattis till ny kamera. Tänk så mycket roligt och NUTT du har framför dig nu.

karina sa...

Hej! kul att du tittade in hos mig och tack för kommentaren =)

Grattis till ny kameran...alltid kul!!

Gillar dina bilder! =)

//K

B i r g i t t a sa...

Vad kul med ny kamera! Finfint MM-bidrag presenterar du :)
Lycka till med kameran!
Birgitta

Nina sa...

Härligt med ny kamera! Ja det tar ett tag innan man lär sig alla funktioner, men det är ju samtidigt det som är så kul, att man lär sig hela tiden!
Nu finns det ngt nytt hos mig oxå... har oxå anknytning till kamera... :-)