torsdag 8 oktober 2009

Temavecka komplementfärger, Blå-Orange

Sista färgerna i Nillas temavecka om komplementfärger och det är "blå-orange" som ska avbildas. Jag såg några skyltar på vägen hem, Electrolux Home och en mäklare som jag glömt namnet på nu... Men de kändes ju inte så kul.

Fast jag hade inte några direkta alternativ... Letade igenom arkivet och hittade... Pärmar! Jag har vid nåt tillfälle fotat pärmar på jobbet... och så råkade faktiskt blå och orange stå ihop :-)
Pärmar

Vägskyltar från i somras. Som jag fotade för det passande att pilskylten pekade på skylt med texten Pilgatan. Men hallå, försöker de vara lustiga eller? De har ju faktiskt skrivit Pilgatan med litet p.
Vägskyltar
Sen tänkte jag att jag måste ha nåt "riktigt" och bytte ut en pumpa på min Höstbricka mot en blå lykta.
Höstbricka
Och så en bild med bara (nästan bara, lite grönt blev det också) blå-orange.
Blå-orange

2 kommentarer:

Nilla sa...

Min favorit blir nedersta bilden! :-) Kul att ha dig med på temaveckan. Ha det bra.

AnnaKK sa...

Ja, aldrig upphörs man att förvånas över skyltar! Kanske man borde börja samla på sådana - ja, på foton av skyltar, menar jag (även om det förvisso bland somliga är en ganska utbredd hobby att faktiskt stjäla sådana!).

Trevlig helg! :-)