söndag 30 augusti 2009

Fototriss, Dubbel

Veckans Fototriss har temat "dubbel". Ärligt talat är jag inte helt säker på hur det ska tolkas... Räcker det med att det är två av varje? Eller är det bara "par", och inte "äkta" dubbel???

Här kommer i alla fall min triss, dagsfärska bilder, och jag får börja med att erkänna att den första bilden är lite arrangerad :-) Jag tog två kottar från deras naturliga plats på marken (jorden) och la på berghällen intill, för att liksom "isolera" dem från mängden med kottar. Så den här bilden är kanske mer par än dubbel?

Kottar
Bild två är i alla fall en äkta dubbel, två små lingonklasar som växer tätt ihop så det ser ut som en enda jättestor.

Lingon
Och så solrosen. Ja det var ju bara den ena jag fotade egentligen, den som "vände sig emot mig". Mammas bil stod i vägen på garagenedfarten annars kunde jag kanske ha kunnat fånga "ansiktet" på båda två, fast då hade jag ju iofs inte fått solen där jag ville ha den.

Sooooolros
Fler trissar på veckans tema finns här.

14 kommentarer:

hundenstina sa...

Min favorit blir dom vackra solrosorna!!!

annette sa...

Tolkningen är nog som vanligt ganska så fri tror jag.
Gillar Din triss, variation och snygga bilder, bilden med ligonen får bli min favoritbild, sp vacker.

annette

Princexswe sa...

Fina naturbilder. Gillar lingonklasarna. Så röda och fina.

Eva-Marie sa...

Jättevackra bilder arrangerade eller ej! Lingonen lyser så man vill plocka dem.

Sommarträdgården sa...

Fina val för trissen,gillar lingonen.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Lingonen är så underbara.

Må fint, önskar Irene

Anna tassar in.. sa...

Mmm fin triss med härliga bilder..kottarna är min favorit..

Birgitta sa...

Jättefina naturbilder!
Lingonen får mitt extra +

Ha en bra dag!

Lissen sa...

Hejsan Monkan

Lingonen på solbelyst tuva, tycker jag är så fina. Blir min favoritbild, idag!
Ha en skön vecka

Pialotta sa...

Det är tillåtet att arrangera;-)
Jag gillar ju allt vad naturen ger, så din triss passade mig som handen i handsken:-) Lingonen får ett fint betyg:-)

Anonym sa...

En riktig dubbel i min smak och arrangerat visar ju bara på kreativt tänkande, eller hur.

En av mina dubblar var ju också arrangerade, men inte av mig utan av min svampexpert som skulle kontrollera svamparna lite mer noggrannt och då fick jag min dubbel utan att söka mer.

Din solrosbild var mycket fin och jag gillar när de är så där och inte rakt framifrån.

/BIldgatan-Avsändare Margareta

Jah Hollis sa...

Fina bilder. Gillar dina solrosor eftersom jag själv odlade sådana en gång i tiden. Det var alltid spännande att se dem skjuta i höjden.

Barbro S sa...

Underbar bild på lingonen, men alla är fina.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Du får tolka dubbel precis hur du vill. Och arrangera kottar är också tillåtet :)