måndag 11 augusti 2008

Lite mer fyrverkeribilder

Här kommer lite mer fyrverkeribilder, jag upptäckte nämligen att genom att lätta upp skuggor eller klicka på autofix så blev det plötsligt fyrverkerier och inte bara svarta hål... När dessutom Erik sa att han missade fyrverkerierna så... hoppas han inte tappar lusten att kolla på fyrverkerier efter det här :-)


Här är bilden som jag hade med tidigare
Fyrverkeri på himlen

Jag trodde som sagt inte att det skulle bli några bilder så vi stod på fel sida viken, i bakersta ledet, och så den där skylten...
Uppskjutningen sker låååångt borta

Lååångt ifrån
På andra sidan 'sjön'

Men med crop tool kommer man närmare :-)
Crop tool tar oss närmare

En annan croppad
Crop tool i en annan bild

Skylten ja, fast här har jag börjat vänja mig :-)
Skylten smälter ihop med fyrverkeriet... Klicka för förstoring (funkar på alla bilder)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det finns trix att ta till, bara grundbilden är skaplig :-) Tacka vet jag fyrverkerierna på Riddarfjärden, som tidiga Vattenfestivalfyrverkerier. Då kunde många komma nära och verkligen uppleva "smällarna", härligt! Småkul bilder, förstår din irritation över skylten ;-)

Anonym sa...

Hej!

Det är verkligen svårt att fotografera fyverkerier, alla bilder blev ju inte "så där bra" utan en hel del blev misslyckade.
Nej det är inte i Sthlm dom är fotograferade utan här där jag bor :)