lördag 9 augusti 2008

go08, Stockholm igår kväll

Igår var det ju party i Stockholms city, "go08", och precis som det står i tidningarna, det var kaos vid Stureplan. Vi gjorde ett försök att mingla lite där men... det var bara att vända.

Innan besöket (försöket) vid Stureplan var vi i Kungsträdgården och lyssnade på diverse artister, och så kikade vi på fyrverkerierna.

Lilla kameran är ju alltid med :-) men jag visste att batteriet var nästan slut så det fick bli begränsat fotande. Jag bestämde mig för att sätta den på hårda prov, ultrakompakt och mörker... Jag måste säga att jag blev förvånad.

Fyrverkeri handlar uppenbarligen mycket om tajming, det blev ett par misslyckade försök med lite gula stänk bara på bilderna men sen fick jag en med "ett helt" fyrverkeri. Om jag trott att det skulle funka så kunde bilden ha blivit bättre, då hade jag ju hållt stadigare i kameran... Och kanske stått på "rätt" sida, vid Slussen, så vi kommit betydligt närmare jämfört med Kungsan (men det kanske inte gör nån skillnad på fyrverkerier?).

Fyrverkeri på Stockholms ström, klicka för större bild
Med fyrverkeri-inställning

Nästa test var Patrik Isakssons uppträdande i Kungsan. Artisterna visades också på en jättestor filmduk ("som en normalstor 3:a, 74 kvadrat" sa de. Ja den var verkligen stor). Mörker och auto blixt, auto allt... och vi stod helt fel, långt från scenen, bakom den "riktiga" publikplatsen, jag trodde inte det skulle bli nåt alls men jag ser i alla fall vem det är :-)

STORbildsskärm med Patrik Isaksson, klickbar, som alla bilder
Med auto blixt, auto allt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist läge, jag missade fyrverkeriet, glömde bort det (suck). Älskar fyrverkerier! Men det föll helt bort, fast jag hade trevligt (så det gjorde inte så mycket). Kul att läsa ditt inlägg :-)