lördag 16 augusti 2008

FredagsFärg, Röd

Jag anade på torsdan på jobbet att veckan tema i Fredagsfärger kanske skulle bli "röd" :-) så jag lånade en ljusstake från fikarummet, stängde dörren till mitt rum och tog några bilder i smyg.

Inte så snygg ljusstake...
Den är inte världens snyggaste... Men jag var inte så säker på att jag skulle hitta nåt rött, så för säkerhets skull...

Sen idag, på kvällens spinningpass, kom jag att tänka på att jag hade två askar med körsbärstomater. Röda ju! Efter några trista bilder i en röd skål så byggde jag en pyramid istället :-) Vaddå, leka med maten? Jag?

Leka med maten :-) Tomatpyramid
Innan jag kom på att jag skulle bygga en pyramid så kom jag på att jag hade en fin paprika i kylen så den åkte också fram.

Paprikor är vackra
Jag har ägnat kvällen åt att göra en lite speciell Wordle-tavla till pappa så det här blev lite hastigt fixat, jag skulle gärna ha hittat nåt roligare att fota. Ha ha, jag tänkte ju inte på mitt röda ansikte efter spinningpasset ;-)

Tavlan glömde jag ju fota innan jag slog in den, äsch. Kanske jag packar upp den imorron, om jag hinner.

Veckans alla bidrag på tema "röd" hittar ni här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka läckra bilder. Man har mer rött omkring sig än man tror. :)

Lena sa...

Underbara bilder! Dessa goda röda grönsaker, som finns på mitt matbord så gott som varje dag. KRAMEN!

Mitt bidrag: www.tematoken.blogspot.com

Della sa...

Det blev fina bilder. Att du kunde räkna ut i förväg att det skulle blir röd... Det kunder inte jag.

Anonym sa...

Ha-Ha! Tomatpyramiden är ju störtskön! (Erkänn att du spelade kula med dem sen också! ;-D).

Alla de här fotoutmaningarna är bra på det sättet att de (så gott som alltid) funkar med att "man tager vad man haver". :-)