fredag 8 augusti 2008

FredagsFärg, Grön

Färgen i Fredagsfärger denna vecka är "grön". Jag blev fascinerad av den gröna pricken i mitten på den här blomman.

Blomma med grön prick :-) Klicka för att se större bild.
Den kanske är helt normal, jag har ju så dålig koll på blommor... men jag är mer van vid att det är gult i mitten liksom. Jag har tidigare haft med en bild på en hel rad med såna blommor, i "Pyssla"-bloggen, och där syns det gröna ännu mer.

Jag var lite sugen på att ta en bild på min gröna pärla (durkslaget) eller min fina gröna diskborste :-) men de och massa annat grönt här hemma har ju redan varit med på blogg-bilder, flera gånger.

Jag föll för den gröna pricken och köpte en bukett med såna här blommor innan semestern och det stod "garanti 5 dagar". De höll i nästan tre veckor! Det gröna blev tyvärr gult men det vita höll sig fräscht.

Här kommer en liten bonusbild... En dinosaurie :-) Bilden tog jag i juni 2003 på beställning av en liten kille på 5 år, då hade jag bara haft digitalkamera nån vecka så jag tog gladeligen kort på allt och inget. Och det gör jag fortfarande :-)

Dinosaurie! Också klickbar så klart.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin blomma, och kul att de stod sej så länge också! :-)

Apropå dinosauriebilden så är det lite grann samma inställning som jag har: Att fotografera allt och inget, och dessutom jättemycket!!! ;-)

Trevlig helg!!!

Liz1e sa...

instämmer med annakk:)

Husbilen Credo sa...

Instämmer med de övriga - ta så många foton man bara kan av allt och inget.
Snyggt med det gröna och kul att de höll sig så länge.
Ha en fin kväll!

Husbilen Credo sa...

Snyggt med det gröna då menade jag ju blommorna och att de även höll så länge.

Rajson sa...

En riktigt härlig grön färg på knoppen.Verkligen pricken över i:et!
HA en skön helg!

Paula sa...

Vilken fin blomma. Ang min bild. ja dom var ett stilligt ekipage, jätte stolt mamma är man...

Fota på! Ha det bra..

Ninni sa...

Ett vanligt fotoobjekt även hos mig, chrysantemum. Otroligt tacksamma blommor i en hel massa färgställningar. Men min favorit är precis den du fotat, den med limegrön mitt. Jätteläcker!!
Trevlig helg! Kram Ninni

Anonym sa...

Vilken fin blomma.
Här är en till som kan fota allt och inget. Till resten av familjens stora irritation. :)

Anonym sa...

Blombilden är helt fantastisk, bakgrunden gör den dessutom mera dynamisk!

Della sa...

Det passar väldigt bra med det där gröna till det vit. Gult i sådana lägen är ju så vanligt på något sätt.
Tack för tipsen om PS förresten!