söndag 17 augusti 2008

Fototriss, Tre detaljer

Denna veckas Fototriss har temat "tre detaljer", tre olika detaljer från samma objekt. Och lite senare i ett annat inlägg, eventuellt objektet i sin helhet. Om det behövs höll jag på att skriva. Först valde jag nämligen ganska lätta delar av min sak men sen gjorde jag om! Så det kan ha blivit lite klurigare :-)

Observera att på mittenbilden så hör den suddiga delen mitt i/på höjden inte till, det är från bakgrunden. Ja med den ledtråden och sista bilden så vet ni nog vad det är för nåt...

Gå in här för att se fler bilder på temat "tre detaljer".

BubbelHårdvaraPower

16 kommentarer:

Anonym sa...

*hm* vattenkokare?

[ny idag]

Anonym sa...

oj det här var ju svårt men jag får tvättmaskin i huvudet fast det är säkert fel, kluriga fina bilder oavsett

Anonym sa...

Jag tror att det är en kaffekokare av något slag.

annette sa...

Klurigt som sjutton, tvättmaskin?

Fina var bilderna i alla fall!

Kram //annette

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag funderar också på om det kan vara en vattenkokare eller sån där kaffebryggare kanske som har en genomskinlig "kork" upptill, där man ser vattnet bubbla... Är det perkulator det heter? Den översta bilden får mig att tänka på en sån.

Anonym sa...

Vad det än är blir jag kaffesugen i vart fall.
Kramis L

Ninni sa...

Inte helt lätt! Men jag skulle nog också gissa på vattenkokare...

Anonym sa...

Vattenkokare?
Fina bilder.

Husbilen Credo sa...

Fick mig att tänka omedelbart på kaffebryggare.
Kul med detaljer.
Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Fina bilder i din fototriss. Kan det vara en vattenkokare eller kaffebryggare?

Anonym sa...

Kaffeautomat eller vattenkokare..
Detaljerade foto i alla fall:-)

Anonym sa...

Kaffebryggare skulle jag gissa. Fint fotat!

Anonym sa...

Är du nöjd med din kaffebryggare? Knappbilden med Melitta Linea Unica är snygg med det borstade stålet, men vattenångan blir nog favorit. Nu när hösten redan verkar komma, så är ett ångbad något att önska ;-) Fina detaljbilder, svårt om inte namnet avslöjat på tredje bilden.

Lena sa...

En kaffebryggare? Snygga detaljnärbilder. KRAMEN!

Mitt bidrag: http://tematoken.blogspot.com/2008/08/fototriss-detaljer.html

Anonym sa...

Tror det är en kaffebryggare.. =)

Anonym sa...

Allting blir så snyggt i närbild, till och med hushållsapparater! Roligt att se allas tolkningar av temat :)