söndag 24 augusti 2008

Fototriss, Tre bilder - en låt

Först tänkte jag säga PASS! Jag är inte med i veckans Fototriss, tema "tre bilder - en låt". Jag och låtar, ha ha ha, inte en chans!

Kan nog inte en enda låttext och knappt namnet på nån låt heller (utom ABBA då), för mig heter alla "jag känner igen den". Men.. jag antog utmaningen! Gick fram till cd-hyllan (jo jag har skivor men lyssnar aldrig på dem... bara på radion...). Insåg att det måste bli en titel annars skulle jag få hålla på till jul (minst) för att komma på nåt.

Nedan är min triss och svaret kommer jag att smyga in längst ner i inlägg i min andra blogg som kommer om en liten stund. Fler trissar hittar ni här.



Bild 1, ett substantiv i bestämd form

Bild 2, form och rörelse

Bild 3, ytterligare ett substantiv i bestämd form

18 kommentarer:

Eva-Lena Sjösteen sa...

Väntar på det andra inlägget, för jag har stillestånd där uppe och kommer inte på vad det kan vara för låt :)? Nyfiken?
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Ha det vet jag direkt utan att passera någon gångbro.. "Himlen runt hörnet" .. Ha de..

annette sa...

Jag är som Du, jättedålig på musik tänkte ocks "struntA" i detta idag, men skam den som ger sig!

Svårt för mej, men läste Pia-Lottas svar och tror på det!

Kramen //annette

Della sa...

".. runt hörnet" kom jag rfam till. Sedan såg jag Pialottas svar. Måste vara det.

trivago sa...

Fina bilder och väldigt fyndigt!

annette sa...

Sista bilden var för att visa att det var vindstilla, visan var Vem kan segla förutan vind!

Kramen //annette

Unknown sa...

Jag tror nog att Pia-Lotta har rätt, Jag kan inte få det till något annat. Det var fyndigt.
Kram

Rajson sa...

"Himlen runt hörnet" kom direkt hoppas det är rätt!
Fina bilder!

Anonym sa...

aahh, ja men visst! Jämrans så bra!
Kramis lilalili

Bildtagen/Ivana sa...

Jag ansluter mig också till Pia-Lottas tolkning - verkar solklart, men skulle aldrig komma på det själv. Fiffigt.

Nollan sa...

Den var klurig - jag klarade den inte utan fick kika in på andra bloggen :) Men låten är fin!
Ha det bra!

Anonym sa...

Hej på dig! Hi, hi, hi! Inte är du sämst på låtar inte, du har då gott sällskap av mig!
Himlen runt hörnet hos dig va´?
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Detta måste vara Lisa Nilssons "Himlen Runt Hörnet"... :-)

Det är baske mej lättare att gissa andras låtar utifrån den här omgångens Fototriss, än att få till en triss själv!?! Än har iallafall inte jag lyckats...

Anonym sa...

Klarade inte av det men kollade vad de andra skrivit och då trillade poletten ner. :)

Susanne Lindén sa...

Jättefin tolkning på en bra låt...tyvärr lyckades jag inte komma på den, utan var tvungen att tjuvkika.
Ha det gott!

Jo sa...

:) Fina bilder på en en bra låt! :)

Anonym sa...

Godmorgon! "Har du sett herr Kantarell, han som bor uti enebacken"...första bilden hos mig är hon som skrev visan.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Du gissade bra (eller iallafall roligt! ;-D) i min bildgåta igår - det får du stilpoäng för!!! :-)

Ja, visst kan det bil jobbigt när man nu kommer att få dubbelt upp med filnamnen (trots att bilderna inte är dubletter) på grund av att kameraräkneverket börjar om från noll efter 9999 bilder... Men det är väl bara till inrikta sej på att man snart har tre- och fyrdubbelt upp av dem också! ;-)

Får döpa om "de viktiga" bilderna efter behov - det blir nog enklast... För det mesta sorterar jag dem efter datum och månad bara.

Ha en fin dag!!! :-)