söndag 3 augusti 2008

FredagsFärg, Blå

Fredag igen och dags för andra veckan med Fredagsfärger! Denna vecka är temat "blå". Jag har valt att fota en blå kanna som har en lite speciell betydelse.


Denna kanna har jag vunnit i en älgskyttetävling! Alltså inte skjutit riktiga älgar utan plåtälg, på en skjutbana :-) Vi hade en konferensgrej med avdelningen på jobbet för många år och då ingick besök på en skjutbana...

Jag som aldrigt hållt i ett gevär eller nåt lyckades till att börja med pricka flera av lerduvorna, mycket förvånad! "Jaktstig" gick inte så bra... jag sköt väl mitt på, men ovanför hela tiden... Sen kom då älg-grejen, en plåt-älg som "sprang" lååångt lååångt borta, kom fram bakom ett plank, "sprang" och försvann bakom plank igen. Sjutsingen vilket tungt gevär! Men jag lyckades hålla det och, hhhm, ja skjuta mitt i prick, och då fick jag den här fina kannan i pris :-) Men jag kan säga, hellre köper jag en kanna än att göra om det där. Skjuta är verkligen inte min grej!

Inga kommentarer: