söndag 3 augusti 2008

Fototriss, Gammalt

Det är ny vecka och dags för fototriss igen och temat denna vecka är "gammalt". Fototriss innebär tre bilder inom ett givet tema, gå in här för att läsa mer och för att se veckans alla bidrag. Nytt tema kommer på söndagar men det kommer in bidrag under hela veckan.

Det kunde varit så lätt... att bara ta tre bilder på gamla hus, som jag ju tycker så mycket om men jag bestämde mig för att inte ta några hus eftersom förra veckans tema var "byggnader".
  • Den första bilden är en kokbok från 1924 som mamma hittat hemma i källaren, en kokbok som farmor haft. Klicka gärna upp en förstoring och läs om avbetalningsreglerna :-) Man kunde även köpa boken kontant och tjäna 50 öre! (Detta är kartongen/fodralet som den låg i, jag tänkte inte på att fota själva boken...).
  • Bild två, kanske var trädet en liten planta när huset byggdes? Eller har man byggt altanen till caféet senare och byggt den runt trädet? Trädet finns i Hjo.
  • Sista bilden, mossa sägs ju ta många långa år att skapa så jag gissar att den här lilla "mattan" i Tidaholm har några år på nacken.

Inga kommentarer: