söndag 3 augusti 2008

Fototriss, Byggnader

Ny vecka och ny fototriss. Ja själva bloggen Fototriss är ju ny, det är tredje veckan och en succé direkt, en explosion av deltagare. Jag säger bara en sak, gå in och kika på bidragen, det är en upplevelse! Jag önskar jag kunde kommentera alla, men det räcker ju inte tiden till.

Veckans ämne är "Byggnader" och det var jättesvårt. Hur skulle jag kunna välja bilder??? Jag som har dille på att fota hus/byggnader. Och älskar gamla trähus, vill helst gå fram och klappa på dem :-) Det var risk att det bara skulle bli såna bilder.

Först tänkte jag, inga Stockholmsbilder! Men till slut blev det tvärt om... De bilder jag till slut valde är:
  • Huset som vill fram, i Gamla Stan, det lutar så jag tror att det ska rasa!
  • Ett av dessa underbara uuunderbara hus på Söder, åååh jag vill bo i ett sånt. I alla!!!
  • Raka motsatsen... Ett radhus byggt ovanpå ett hus inne i city, man ska nog inte direkt sparka fotboll på tomten ;-)

Inga kommentarer: