lördag 2 oktober 2010

Buddy Bears i Helsingfors

I början på september var jag i Helsingfors några dagar och under en promenad runt i stan en kväll hamnade jag och kollegan K vid ett torg med denna syn. 142 färgglada björnar uppställda på Senatstorget framför Helsingfors domkyrka.

Det var en utställning som heter Buddy Bears som kommit till Helsingfors under sin turné runt om i världen.

Buddy Bears på Senatstorget i Helsingfors
Buddy Bears på Senatstorget i Helsingfors
Tjeckiens Buddy Bear
Senatstorget är stort så jag lyckades inte få nån bild som visade alla björnarna. Sen när vi gått därifrån kom jag på att skulle ha gått upp på trappan framför kyrkan, då skulle jag kanske ha kunnat fånga hela torget.

Buddy Bears på Senatstorget i Helsingfors
Men så hade jag sån tur att jag skulle till Helsingfors veckan efter också och en morron innan frukost letade jag mig tillbaks till torget och klättrade hela vägen upp till toppen av trappan. Men... det spöregnade och blåste halv storm... så jag kämpade för att hålla i paraplyet med ena handen och försöka fota med den andra... Jag var förmodligen ett ganska intressant fotomotiv, ensam där uppe i regnet, och särskilt när paraplyet vände sig ut och in...

Buddy Bears från ovan

Inga kommentarer: