söndag 29 augusti 2010

Fototriss - Kollektivt

Söndag och dags för Fototriss igen, temat denna vecka är "kollektivt". Jag valde att göra mina bilder svartvita pga den röriga cykelbilden.

Tunnelbana är ju ett kollektivt färdmedel.

Tunnelbana
Cyklarna mot bilarna :-) De som inte åker kollektivt. Fast cyklisterna är väl ett slags kollektiv, aldrig att man skulle se bilar så här tätt och familjärt parkerade.

Cykelklunga
De här grabbarna o tjejerna på kollektiv promenad och bor väl i ett kollektiv? :-)

Militärer på promenad

9 kommentarer:

Anna Wallin sa...

Jätte fina foton du delar med dig av. Fin tolkning av Kollektivt!
Gillar cyklarna som är både roligt och miljövänligt ;p

Önskar dig en fin söndag
Kram Anna W

V.I.C.K.I.S. sa...

Härliga svart vita foton!

Beppan sa...

Läcker svart/vit triss!! Fina bilder alla tre!

Monica sa...

Gillar dina bilder, cool med svartvitt!

Erik "Semlan" sa...

Gillar din triss. Ha, ha, kollektiv promenad och bor i kollektivhus. Vet inte om de själva ser det så? Togs det fotot i samband med kronprinsessans bröllop? Favorit blir cykelfotot. Det finns en frihet i en cykeltur som tilltalar mig. Men storstadscyklisterna kan vara jobbiga och hänsynslösa, precis som många bilister.

Axart sa...

Rolig tolkning och härligt med svartvitt.

AX

Veronica sa...

Gillar dina S/V foton, tror faktiskt att jag faller för cyklarna i din triss!!!

Jah Hollis sa...

Snygg triss och det känns som om det svartvita funkar utmärkt här. Jag är själv en del av Malmös stora cyklistkollektiv, men tvingas ut på vägarna i bil när jag ska jobba eftersom kollektivtrafiken är dåligt utbyggd.

Karoleen sa...

Tror du tog rätt beslut i att ha bilderna svartvita, de blev mycket mindre röriga. Fin triss!