fredag 19 mars 2010

Temavecka mönster/natural street art - Växter, trä, löv, gräs

Sista dagen i temaveckan hos Nilla/Tankebubblor och finalen bjuder på temat "växter, trä, löv, gräs".

På onsdagskvällen när jag skulle försöka fota i parken var det som sagt mörkt, men jag såg att det satt nån utväxt, en svamp antagligen, på trädet där jag såg Råttan. Det var bara att sikta och knäppa och hoppas att det skulle bli en bild, jag såg ju absolut ingenting på displayen.

När jag kom in och granskade bilderna såg jag att det visst inte var nån riktig utväxt på trädet, men från växtriket var det i alla fall :-) Undrar vem som gjort så här?

Kokosnöt på trädstam 1Kokosnöt på trädstam 1
På väg hem igår kväll, sent igen, bestämde jag mig för att gå på Jakt, göra ett försök att fånga Råttan på bild och jodå, den var där! Och ser man på, "svampen" hade hamnat på marken, och då kan ni jämföra storleken, kokosnöten mot Råttan, sjukt! Jag såg en kanin också, jagad av en hund... undrar om inte råttan var större än kaninen...

Jätteråtta och kokosnöt
Eftersom jag hade en riktig stolpe igår så måste jag nog ha en riktig växt idag. Hjärtan på tråd i en krackelerad kruka i en ställning av järn, lite grunge/street.

Hjärtan på tråd 1Hjärtan på tråd 2

2 kommentarer:

Nilla sa...

Fy för råttor! Det kan ha varit så att någon har satt upp en kokosnöt till småfåglarna, men som har ramlat ner, eller råttan kanske har rivit ner den! Jag såg stora råttor när vi var i Florida. Här hemma har jag faktiskt aldrig stött på någon. Bara små skogsmöss, på mitt förra jobb, där kom i i lokalerna ibland.

Synnøve. sa...

Fysh och ysh för råttor. Den där var ju mega stor ju....

Koksonöten ser ut som någon försökt mata småfåglar med. Den ser utskuren ut...

Här har vi inte råttor så där stora. Bara små söta näbbmöss.
Men jag vill inte ha dom inne iallafall.

kramen och go fredag.
Synnöve.