torsdag 18 mars 2010

Temavecka mönster/natural street art - Skyltar, stolpar, staket, grindar

Ut i natten (hmmm, ja halv åtta i alla fall) med kameran igår och mötte... ett odjur! Vad hände? Jo jag skulle fota till veckotemat hos Nilla/Tankebubblor inför torsdagens tema "skyltar, stolpar, staket, grindar". Jag tänkte att grind, det hittar jag ju i parken så klart, stegade in och såg en liten kanin? försvinna in bakom ett tjockt träd. Neeeej, svansen! En megastor!!! råtta! Dessvärre hann jag inte fånga den på bild, jag stod kvar ett tag men den kom inte fram igen. Ja jag vet, för varje råtta man ser så finns det minst tio till i närheten...

Bilderna på grinden blev inte bra alls och inte heller lyktstolparna i parken, alldeles för mörkt så klart. Med fingrarna frusna till blå isbitar gick jag in och kom på att i källaren! finns ju stolpar. Egentligen rör, men vem kan se skillnad ;-) Fotat nerifrån och upp, en "stolpe" vid någons förråd.

En street-aktig (dvs sunkig) skylt lyckades jag fota i mörkret ute i alla fall, och så har jag lagt till en bild från arkivet (från januari) på en stolpe som är en stolpe, och inte ett rör :-)

Stolpe, eller rörSkylt med karaktärT-banestolpe

1 kommentar:

Nilla sa...

Du är tapper du! Allt för "konsten" :-)