onsdag 17 mars 2010

Temavecka mönster/natural street art - Fasader, väggar, ytor med klotter och kladd

Det är onsdag och tredje dagen i temaveckan hos Nilla/Tankebubblor och temat är "fasader, väggar, ytor med klotter och kladd".

Ytterligare en bild från rundan i söndags, och beklämmande nog var det här långt ifrån det enda klotter jag såg, och jag var inte ute många minuter med kameran. Det här är nån sorts ventilationsgrej, det fanns en till brevid och den var både nerklottrad och insparkad....

Jag måste jaga rätt på motiv till torsdans och fredans teman ikväll (i skymningen... så vi får se hur det blir) och har jag tur (eller otur kanske man ska säga) så hittar jag nåt mer sånt här och i så fall kan det komma en uppdatering i det här inlägget.

Klotter

2 kommentarer:

Nilla sa...

Ibland kan det var riktigt fint! Inget jag vill uppmana till förstås. Graffiti kan var snyggt men inte "klotter" och tags.

Editor sa...

Precis, det är stor skillnad på graffiti och klotter. I Malmö finns en speciell graffitivägg, nya konstverk alltid, men jag har bara sett någon stå där och måla en gång.