tisdag 28 juli 2009

Tisdagstema, oops!

Veckans Tisdagstema har temat "oops!". Jag plockar en bild från arkivet, en riktig oops-händelse, även om jag nog inte använde riktigt så milt uttryck när det här hände...

Jag fick börja en morron i höstas med att skura golv, väggar, kyl, skåpluckor, mm... efter att ha tappat denna helt fulla dunk med aloe vera-dryck i golvet. Jag hann tänka "ska jag rädda den med foten, nej det skulle göra ont", sen kraschade den i golvet. Efter skurande, torkande och klädbyte kunde jag äntligen bege mig till jobbet...

Olycka med dunk
Kika här för att se fler oops-bilder.

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Kan förstå att den gjorde ont att få på foten.

Det var en bra bild.

Hoppas det är bra med dig iallafall.
Jag har inte gjort några teman på länge. Får se när hösten kommer om det kan bli aktuellt igen.
Kramen Synne.

Maria Berg sa...

Ja, så kan det gå. Bra att du i alla fall inte gjorde så du fick ont i foten med en gång, MB

Anna tassar in.. sa...

Mmmm du grr o morr när sådant händer..

AKO sa...

Jag skulle nog ha slängt ut foten ändå, men du var nog klokare. Skura är besvärligt men det håller inte i sig lika länge som en skadad fot.

Vad har man dunkar med Aloe Vera till? *nyken*

Husbilen Credo sa...

Inte kuligt när sådant händer. Tur du inte räddade flaskan med foten.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra onsdag!

Mårten sa...

Bra bild. Det är sådant som händer, kul att du tänkte på att dokumentera det.

Jo, bussarna är nästan helt nya. De levererades mellan november till februari, så de är fortfarande blanka i lacken. Men de har krockat ganska mycket. Kul att du såg de andra bussarna i speglingen - de är utrangerade och ska skrotas, men plockas först på reservdelar.

Vi menar samma museum - jag minns aldrig om det var spårvägs eller spårvagns... (det är Spårvägsmuseet) Det ligger vid hållplatsen med samma namn. Har också sett en dubbeldäckare vid vagnhallen på Djurgården, vet inte om det är samma.

Hälsningar
Mårten