tisdag 14 juli 2009

Tisdagstema, hjälpmedel

Denna vecka i Tisdagstema är ämnet "hjälpmedel". Ett riktigt bra hjälmedel för mig är "Lilla Brutus", skärmaskinen som jag loppisfyndade för två somrar sen. Helt oslagbar när jag ska skiva superdupergoda brödet jag bakar, för det ska vara tunna tunna skivor.

Lilla Brutus skärmaskin
Jag tycker iofs att det blir godare att skiva/skära för hand, när det blir lite ojämn yta :-) men den petitessen uppvägs lätt av att jag slipper få skivor som är, hmmm, tunna och sladdrig i ena änden och allför tjocka i den andra....

Kika också på alla andra spännande hjälpmedel som visas den här veckan.

5 kommentarer:

Nukke sa...

Mycket andvändbar apparat att få jämn breda skivor :)

Marie sa...

En sådan hade vi när jag var barn men mor tyckte alltid den var så bökig att diska - så den bara stod till ingen nytta! Dumt!!! Mödrar...

Ulrica sa...

Smart... en sådan mannick skulle vara bra att ha.

Ingela sa...

Visst är det ett bra hjälpmedel! äger ingen själv, men skulle gärna vilja ha en.

Veronica sa...

Dessa är bra!!! Jobbar som kock så de vi har är lite större tycker dock att din ser nättare och bättre ut =)