tisdag 21 juli 2009

Tisdagstema, fordon

Jag har funderat på när jag ska få en "anledning" att lägga ut en bild på Bästa Bussen, och nu kom tillfället. I Tisdagstema är det denna vecka "fordon" som gäller, och då vill jag bidra med den här röda pärlan.

Det är inte så ofta som SL tar ut och luftar de här guldkornen, en "vanlig" och en dubbeldeckare har jag sett, kanske finns det fler. Och det blir viss förvirring när de rullar, eftersom linje 46 inte finns längre, den heter numera 2 och körs med blå dragspelsbussar (en sån som skymtar i bakgrunden, fast det är linje 3). Så det är ju inte alla som fattar att de kan hoppa på den här, fel nummer, fel färg, fel form :-)

Antik dubbeldeckare
Fler fordon hittar ni här.

14 kommentarer:

Sussa sa...

Vad kul att få så Bästa Bussen!

En farmor sa...

En raritet, kul att den finns kvar.

emve sa...

Väldigt läcker!

Majsan sa...

Det är ett fordon som heter Duga :D Visst är det ett vackert fordon.

Pia sa...

Vilken fin buss!

Synnøve. sa...

En röd och vacker buss i sin bästa kostym.
En klar vinnare tycker jag.

Hoppas det är bra med dig.
Här regnar vi snart bort. Men vet du, att det går bra.
Jag sitter inne och lyssnar på hur det smattrar på tak och fönster.

Tog några bilder på åskvädret häromdagen.
Några ligger på bloggen. Det small rejält. Tvättmaskinen gillade inte åskvädret kan jag säga...

Nu ska jag ha mig en fika.
Så jag säger so long så länge.
Kram Synne.

Pialotta sa...

Så trevligt både att du fick tillfälle att lägga ut din bild och säkert oxså med en tur i den röda dubbeldäckaren:-) Fotot gillar jag:-)

jeanette sa...

Dubbeldäckare är kul att fara runt i... Fin bild.

Husbilen Credo sa...

Kom att tänka på en barnvisa då jag såg bussen. Kul när de plockar fram det äldre exemplaren.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra dag!

AKO sa...

Vilken charmig buss! Tänk om alla såg ut sådär men med den nyare komforten! :)

Visst var min bild på en Volvo Amazon, fast vilken modell kan jag tyvärr inte berätta för dit sträcker sig inte mina kunskaper. Det var dock en mycket välbehållen bil som jag gärna skulle äga själv! *L*

Madame sa...

Den er bare så smuk ;-)

Mårten sa...

Fin bild på en riktigt fin buss. Jag har framförallt sett den gå mellan Slussen och Spårvagnsmuseet, men ett tag körde den även Djurgården - Norrmalmstorg. Fast spårvagnarna har väl högre kapacitet - även om denna buss är en riktig höjdare.

Veronica sa...

Det var länge sedan man såg en sådan, tack för titten. =)

Hedwig sa...

Ja den buss är en goding. Har nog inte åkt den själv, men sett den nån gång.