fredag 31 juli 2009

Liten fotograf in action

Jag fotade ju så klart inte bara fyrfotingar på Skansen, det blev också en hel del bilder på vännernas tvåfotingar :-) som ju var anledningen till Skansenbesöket. Vid ett tillfälle tog jag hjälp i fotograferandet av M 4,5 år som fick låna min "stora" kamera och han använde en del snygga poser :-) som jag dokumenterade med lilla kameran.

Eftersom jag inte vill visa människor i min blogg så har jag fixat till bilderna med filter "stansa ut". (Klicka upp förstoring).

Liten fotograf in action
Kunde inte låta bli att leka lite till med bilderna :-) här har "stansa ut" kompletterats med "kantlinje" och det ser ut lite som i en tecknad serie.

Fotografen i tecknad modell
Det här var vad som skulle fotograferas.

Fågel
Men det var ju inte alla bilder som fångade det avsedda motivet... här byxben, sko och grusgång, och bara aaaningen oskarpt ;-)

Sko och byxben

7 kommentarer:

AKO sa...

Jag förstår att du inte vill lägga ut bilder på människor på bloggen, inte utan lov i alla fall, jag är likadan. Det syns ju för det att det är en "unge", trots dina redigeringar.

NatureFootstep/bildverkstan sa...

Håller emd dig. Jag är inte heller så förtjust i att lägga ut folk på bloggen.
Den färdiga bilden blev helt cool. Men jag känner inte igen tekniken. Vilket program använder du??

Har du sett min blog Bildverkstan?? Du får länken här.

Fia sa...

Oh, fantastiska bilder; och jag fastnade fullständigt i din blogg pyssla och syssla! Wow, du är verkligen pysslig och Oh så mycket inspiration!

Maria Berg sa...

Jo det är häftigt att båda fånga barns minspel på bild men också låta dem fota. Undra vad för kmaera man skall ge till dem. Min dotter fick en av morfar men den var kass efter 2 gångers användning, MB

NatureFootstep sa...

Hej Monkan, det stämmer, din tygtavla påminner om din bild. Den var riktigt snygg. 
Jag hittade dina funktioner. Jag har PSE men har bara haft den ett par veckor så jag har inte hunnit bekanta mig med den. Men jag har även PS7 och ett par gratisprogram.
Det tråkiga med bildbehandlingsprogrammen är ju att man fäster sig vid en funktion här och en där. Så det är ett evigt hoppande. ArcSoft är riktigt bra, något enklare än PhotoShop. Men det är lättarbetat och det gillar jag. Ett annat bra program är PhotoScape. Men där kan man inte manipulera själva bilden.
Jag håller på och gör om alla bloggar för jag vill lämna Metro. Men det tar ju tid då jag har rätt mycket. Har ju inte bestämt var jag ska Bildverkstan, kanske blir det Wordpress på den. Men jag återkommer om det.

Synnøve. sa...

Det är så skoj att se de små när de ska fota. De finner motiv som man som vuxen inte ens skulle tänkt på...
Resultatet blir ju oftast superbra.
Skönt med digitalt, för de kan ta många bilder och man ta bort de som inte blir bra.
Nu ska jag ta mig upp till en skön säng. Sova ett par timmar igen.
Ögonlocken blev så tunga plötsligt.
Konstigt man inte ramlar med skallen i golvet hehe...
Kramen Synne.

Veronica sa...

Vad kul ide! Vart coolt. Har varit in lite då och då men det har inte fungerat att skicka kommentarer till dig men nu går det ju. =)