torsdag 16 juli 2009

Helhet & Detalj, I skyn

Veckans tema i Helhet & Detalj är "i skyn" och det fick mig att titta extra mycket uppåt. Då fick jag sikte på de här skyltarna och en av dem var ju riktigt riktigt skruttig.

Jag tyckte först det såg ut som att nån hade fyllt i texten på "Fleminggatan" med spritpenna, och jag tyckte det var bra jobbat för de här skyltarna sitter högt upp. Men en närmare granskning visade att... det var bokstäverna som krullade ihop sig och lagt sig mitt på varje bokstav, så att det såg ut som att det var ifyllt.

Helhet, skyltar i skyn:

Skyltar i skyn
Detalj, krulliga bokstäver (bilden är inte så grynig som den ser ut... skylten är skitig! Och sliten, som sagt...

Krulliga bokstäver

Länk till veckans veckans Helhet & Detalj / Torsdagstema.


6 kommentarer:

Amanda sa...

Skylten sitter säkert högt upp. Nu vet vi att gatukontoret inte byter ut sina gamla skyltar. Det här med spritpenna har många börjat använda sig av på en gravsten. Det är dyrt att fylla i guldet på ett stenhuggeri. Jag har sett och hört att flera gamla stenar är ifylld med en guldfärgad penna. /Amanda

christina sa...

Ja, här var det skyltar i skyn.Ser lite gammalt och skruttigt ut....
;-)

Christina

Sussa sa...

Dags för skyltbyte?!
Det ser inte så snyggt ut precis ;-)

Men bilderna är häftiga.

Anonym sa...

Vilket festligt foto, som dessutom passar imorgon på Fredagasfoto!

ღ Fotorutan ...ღ sa...

Trevliga skyltar synd att de inte renoverar upp dem.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra dag!

B i r g i t t a sa...

Härlig vinkel för skyhöga skyltar :)
Har aldrig sett ihopkryllade bokstäver tidigare.