söndag 5 juli 2009

Fototriss, Se upp

Veckans tema i Fototriss är "se upp", Några dagsfärska bilder har jag inte hunnit med, och det är t.om så att jag "lånat" en bild från en gammal triss (den om kyrkor, i november).

Först ut är då alltså Klara kyrka, som är väldigt hög när man kommer nära, och aningen ansträngande att se upp mot.

En liten del av Klara kyrka
Sen blir det palmer i Palma, Mallora. När man ser upp mot trädkronorna här kan man bli lite snurrig.

Palmer i Palma
Och sist ut är Stockholms Stadshus, en bild från innergården där jag ser upp mot byggnaden.

Stadshuset
Här finns fler trissar på veckans tema.

12 kommentarer:

christina sa...

Snygg triss här! Väljer sista bidlen som favorit för den vackra himlen! /christina

Anonym sa...

Åh, vad mysigt att ligga under dom palmerna och dricka drinkar :) Tjusigt!

Jah Hollis sa...

Fina bilder, speceillt palmerna som bildar ett vackert mönster mot himlen.

Sladden sa...

Fina bilder. Gillar palmerna.

princexswe sa...

Snygg triss. Favoriten blir bild ett. Jag gillar perspektivet.

Anonym sa...

Snyggt, jag tror att jag också gillar palmerna bäst...

Linda sa...

väldigt fina bilder. min favorit blev den första då kyrka en oändlig ut.

cat sa...

Jag gillar de snurriga palmerna bäst:)

Erik "Semlan" sa...

Din palmbild är snygg! Helt klart pärlan i din triss, lätt få nackspärr av alla fototrissar denna vecka ;-)

Gunvor sa...

Jättefina bilder på din triss. Eftersom jag också älskar palmer så fångar den bilden mitt hjärta.

Pialotta sa...

Gud vad läcker din trea är.. gillar den verkligen:-)/Pialotta

Synnøve. sa...

Hej på morgonkulan.

Kallt ja...
Regn kan man nog säga vi har fått med.
Åskan går...
Men nu kommer det regn.
Men när det torråskade kom det EN droppe på mina glasögon. Det var så mystiskt.
Har inte hunnit räkna de som fallar nu då...
Men skönt är det.

Dina tre bilder är sköna. Men gillar palmbilden allra bäst.

Ha en fin onsdag nu.
Kram Synne.