söndag 4 januari 2009

I väntan på...

Det ser inte ut att bli någon Fototriss den här veckan, men jag kan ju inte visa min lime här i all evighet... :-)

På nyårsdagen var jag, precis som minst halva Stockholm, ute och promenerade. Det var ju strålande vacker väder så jag tänkte att det var perfekt för lite fotografering. Om man inte är jag, som får blå, stela, obrukbara fingrar bara nån nämner minusgrader.

Det blev en ganska lång promenad, Kungsholmen runt, och jag tittade längtansfullt på allt som jag skulle vilja fota, framåt våren eller nåt... Men vissa saker finns ju bara för stunden så med tjocka tumvantar på (jodå jag hade vantar men det är som att kylan inte fattar det!) tog jag ett par bilder. Det här är samma två gånger, original och beskuren, för de andra blev inte som jag tänkt, vattnet hann börja krusa sig eftersom jag hade lite svårt att pricka avtryckarknappen med vantarna på...

En liten del av Karlbergskanalen, eller nåt... Det är ju lite klurigt med namnet, det är väl bara en liten bit som heter så, resten är ju Klara Sjö, Barnhusviken och Karlbergssjön, så ja, det här är väl Karlbergssjön.

KarlbergssjönKarlbergssjön beskuren

3 kommentarer:

Jo sa...

Tjusiga bilder, med eller utan vantar! :) Jag blir också väldigt frusen om händerna, blir tom kall om dem inomhus såhär års...

Maria Berg sa...

Mycket bättre bild när den var beskuren. MB

Anna Carin Ahlander sa...

Så snygga bilder , särskilt när den blev beskuren. Som ett vykort!
Ha det gott och tack för titten i min blogg/ Anna