fredag 7 november 2008

FredagsFärg, Vinröd

Jag tror det är svåraste färgen hittills i Fredagsfärger, tema "vinröd". Jag gissar att det blir många blommor som bidrag så jag är väl i gott sällskap med den här buketten :-) men jag kanske är ensam om att fota fuskblommor? Hoppsan, sånt kanske man inte ska avslöja? ;-)

Uppdatering: Det är alltså själva blommorna som är fejk (tyg), inte färgerna. Bilden är helt obehandlad, förutom att lägga på ramen. Hmm, ja min skärm är nog iofs troligen felkalibrerad så ni kanske ser helt andra färger än jag... Och så har ju blixten blekt färgerna en del.

Vinröda blommor, fuskisar
Oj, 65 bidrag, jag var tydligen rätt ensam om att tycka att det var en svår färg. Övriga bidrag hittar ni här.

Jag tog faktiskt min bild redan i morse, innan jobbet, men jag tänkte att jag kanske skulle hitta nåt annat motiv under dagen men så blev det ju inte. Kanske jag kan lära mig det till nästa gång och lägga in mitt bidrag direkt istället...

6 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Fniss - det skulle du inte berättat - den vinröda blomman ser ju alldeles riktig ut! Ha en go helg =)

Anonym sa...

Hihi! Fuskblommor!?! Lurad! :)
De ser så riktiga ut. Hade du inte talat om det hade jag trott att de var riktiga.
Fina färger ihop med vinrött och lime. :)

Ha det bra!

Anonym sa...

Fuskblommor!? Jag var helt säker på att det var dahlior från trädgården! :-)

Färgteman är egentligen inte så svåra - man kan ta nästan vad som helst och trixa lite med färgen i bildbehandlingsprogrammet, eller helt fräckt bara påstå att betraktaren inte har kaliberat sin färgskärm rätt om den anser att nyansen inte stämmer överens med temat! ;-D

Ha en toppenfin lördag! :-)

Ninni sa...

Nej, det skulle du ju inte avslöjat:) Inte för att det har någon betydelse, de ser ju äkta ut.
Och nyansen vinröd, visst kan man fixa till den i något bildbehandlingsprogram. Sen kan ju ingen säga att du har tagit fel nyans...vi upplever ju färger sååå olika. Det jag tycker är grönt kanske någon annan tycker är mera gult:)
Ha en skön helg! Kram!

Synnøve. sa...

Skulle kanske varit med i det här temat idag.
Sitter med ett glas rödvin. Alltså vinrött hehe....
Det var en bra fuskbild tycker jag haha.
Ha det gott.
kramen Synne.

Jo sa...

Snygga fuskisar iaf! :)
Håller med om att det var en svår färg, jag fick leta upp något gammalt foto..