tisdag 21 oktober 2008

Tisdagstema, tid

Tiden stod stilla! Just när jag skulle fota den, suck. Ja, ämnet för veckans Tisdagstema är "tid" och jag tänkte att jag skulle ta en bild på när-kommer-nästa-buss-displayerna, men då strejkade de så klart! En helt släckt och en som bara visade streck.

Jag tog en bild ändå som synes, för det är ju inget i temat som säger att tiden måste gå... Hmmm, undrar vad de som satt i busskuren tänkte när de såg min blixt? Oväder på gång?! :-)

Ur led är tiden!Men, sen kom jag att tänka på en bild från Mallis i början av sommaren, där räknar de ner sekunderna innan det blir röd eller grön gubbe! Smart! Så, då fick jag in en tid-bild ändå.

Glasklara besked, 12 sekunder kvar! Ähum, hoppsan gallopsan, det blev visst en bild till... för när jag skulle ladda ner bilden på busshållplatsen så hittade jag den här som jag tog igår kväll. Jag hann bara ta en bild sen såg jag bussen komma och den ville jag inte missa, så bilden blev ju inte som det var tänkt... men, är jag synsk eller? Tog kort på en klocka! Det är en stor blå boll med ett "spjut" rakt upp, och så en ring upptill, sitter på taket på Åhléns vid Skanstull (Stockholm).

En rund boll
Kika in på Tisdagstema för att se fler härliga bidrag!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du lyckades verkligen fånga SL:s uppfattning om tid. ;)
Jag menar hur ofta fungerar lokaltrafiken som den ska i Sthlm? Själv lider jag av "spårhalka" och "lövhalka". Pendeln är försenad nästan varje morgon nu när hösten är här. Hur ska det bli när snön kommer?
Fina bilder alla tre.
Ha det gott!

Anonym sa...

Tack Monkan... trevliga, bratolkade tid bilder, fast i tiden på foto för all tid. Underbara tolkningár alla 3. Skot om dig.

Anonym sa...

Vilken härlig tolkning av tid, måste jag säga - och frågan är om inte den första bilden är bäst!? För precis så där är det ju ofta - och hur tidsstressade blir vi sen inte heller när vi inte har riktigt stenkoll på klockan/klockslagen!? ;-D

Ja, jag hade ju inte hundratals med ölburkar i min samling förstås, men de jag hade travade jag i en pyramidform på en vägghylla... Tuff inredningsdetalj i ett barnrum på 70-talet! Hm...

Anonym sa...

Skojiga bilder! Men oftast behöver man ju inte vänta så värst länge på Tbanan! Dom håller TIDEN!!!

// Anna

Anonym sa...

Det blev ju riktigt fina tids bilder. Speciellt färgerna i mittbilden blev läcker.
Ha en bra dag!
Titta på min Renfana idag, om du vill

Ninni sa...

Vilken bra tolkning! Iden från Mallorca gillar jag, det har jag sett på ett ställe här i Brasilien också. Skönt att ha lite koll och så behöver man inte riskera livet för att gå mot rött. Sista bilden gillar jag som bild! Läcker!

Anonym sa...

Vilka roliga bilder. Den första är ju tyvärr något som sker ganska ofta. Har även märkt att SL har intressant nedräkning, plötsligt blir minutrarna stillastående, en minut kan ibland vara i 3-4!
Usch vad stressande med sekundräkningen... Åhlens fina klocka på Söder har en lite speciell plats i mitt hjärta ;-)
Blev en fototriss av tisdagstemat :-)

Anonym sa...

Bra tolkning!

Kram
/Johanna

Namn: Eva sa...

Störthäftiga tolkningar!

Ha det bra!

Anonym sa...

Svar: Tack så hemskt mycket! Va glad jag blir och vilken bra feedback!
Såg att du endast använder dig av etiketter men annars är både etiketter och kategorier vanligt förekommande på bloggar. När du skriver ett inlägg placerar du inte det i en kategori, kan liknas vid att placera in en bok eller film i en genre. Etiketterna är mer som ord som förekommer i dina inlägg. De ord som är större än resten är alltså de mest förekommande orden!

Hoppas jag kunde reda ut begreppen någorlunda!

Ha en trevlig helg!

Kram
/Johanna