söndag 3 augusti 2008

Tisdagstema, retro

Kul ämne för veckans tisdagstema, "retro". Här är mina bidrag, jag hejdade mig vid tre bilder (hmmm, alltså om man kan få räkna kökscollaget som en bild...). Gå in här för att se alla veckans roliga bidrag!

Först som sagt ett litet kökscollage, en skärmaskin köpt på loppis för 10 kr förra sommaren, bakelitbestick och så en emaljkittel (blommiga karotten har ju redan varit i strålkastarljuset ett par gånger så den fick bara vara med lite i bakgrunden).

En gammal telefon med nummerskiva har jag. Den funkar, delvis... Dvs jag hör personen i andra änden bra men de tycker att det sprakar och låter så den får finna sig att vara undanstoppad i ett skåp.

Till sist Hylands Hörnas ABC-bok. Den innehåller små verser på varje bokstav, och tillhörande passande teckningar (blandade författare o tecknare), t.ex:

B Beatles är en sorts orkester, vars frisör har tatt semester
G Glesbygd är en trist miljö, ensam får man stå i kö
S Snabbköp är när folk i massor, står och trängs vid samma kassor

Inga kommentarer: