söndag 3 augusti 2008

Tisdagstema, orange

Veckans tisdagstema är orange och i brist på morot (hade bara tråkiga), apelsin (hade ingen alls) och passande solnedgång (skulle ha lytt min instinkt och stannat till och tagit den där solnedgångsbilden på vägen hem igår) så blev det "solnedgångste" :-) Kvällste belyst av värmeljus.

Magiskt te :-) Klicka för att förstora bilden
Och sen min orange spanska grammatikbok... näe. Men en uppgraderad konservburk, tillfixad med lite servettdecoupage.

Konservburk version 2.0. Klicka för att förstora bilden
Till sist en så där sak som väl alla har hemma...? En truck! :-) Nån som är intresserad av att köpa? Den har varit till salu i alla fall, men jag vet faktiskt inte om pappa har den kvar. (Nä, den var ju faktiskt inte min egen).

Present till den som har allt? Klicka för att förstora bilden
Åh, jag kan ju inte låta bli... farmors gamla orange-blommiga emaljgryta :-)

För tillagning av blommig falukorv :-) Klicka för att förstora bilden

Inga kommentarer: