söndag 3 augusti 2008

Temavecka mönster, Rutig Torsdag

Bilden blev så väldigt grå så det blev en blommig bakgrund... (nåt jag hittade i Photoshop, har aldrig testat det förut) men detta föreställer Rutig Torsdag. Gå in på Ellas inspiration och kika på fler tolkningar av temat.

Först tänkte jag att det enda rutiga jag har är draperiet i hallen, nån sorts rutig i alla fall, men som vanligt när jag aktivt började leta mönster så hittade jag en massa annat. En vas, tvålkoppen, sockerbitar, förvaringen av mina halsband, vitrinskåpet och en del annat.

Men jag skippade allt det där. I stället för det "vanliga" vitrinskåpet så blev det farmors gamla hörnskåp, där förvaras en massa blommigt :-) porslin ljusstakar mm. Brevid draperiet i hallen föll ögonen på betongljusstaken med sina fyrkantiga fack. (Den ska snart få ett lyft med lite nytt pynt, nu är den ju bara grå grå grå).

Sen när jag satte mig vid datorn så såg jag det uppenbara, det finns två saker som alla bloggare har. Tangentbord så klart. Och choklad :-)

Imorron är det FLÄTAD Fredag och det blir en riktigt svår utmaning.

Inga kommentarer: