söndag 3 augusti 2008

Temavecka mönster, Blommig Onsdag

Blommig färgbomb, klicka för större bildTema Blommigt var tufft, att sålla bland motiven... Jag har ju mängder med blommiga tyger, blommigt porslin (har köpt lite udda second hand för att ha som t.ex kakfat). Det finns blommor på både det ena och det andra, och så har jag ju... blommor.

Jag var alltså redan klar över vilka bilder jag skulle ta men så började jag ändå kika i skåp och lådor och kom på att längst inne i kastrullskåpet skulle det ju finnas en gammal blommig emaljgryta, och jag hade ju så rätt. Så jag bytte snabbt taktik och slängde bilder på gulligt porslin o Cult-krukor (och blomkål...) och gick in för en liten färgbomb i stället :-)

Grytan i klatschiga färger som är riktigt Blommig, näckros på blommig duk, blommor i blommiga koppar, och Unikko-blomman på den kära Marimekkomuggen (som väl kanske inte riktigt passar in i samlingen här iofs). Yes! jag lyckades komma ner från 8-10 till bara 4 bilder...Eller, hoppsan, det blev visst blommigt tyg i bakgrunden också :-)

Det kommer att finnas mängder med olika tolkningar, gå in och kika på Ellas inspiration!

Inga kommentarer: