söndag 3 augusti 2008

Temavecka färger, gul lördag

Jaha där ser man, halsband igen :-) Jag har en liten samling... så jag jag har infört köpstopp på halsband, ja för riktiga köp alltså, att ta en tidningsprenumeration där man "får" ett halsband "gratis" räknas inte :-)

Obs, bilden är arrangerad ;-) Ja på riktigt. Tyg/pärlbandet satt på hängsmycket vid köpet, ett Kreta-fynd (dvs krimskrams), men jag brukar använda en kedja, så bandet åkte bara på för bilden. Styling på hög nivå alltså ;-) Den mindre "kopian" av hängsmycket är ett örhänge som ska bli ring (åh, det kunde jag ju också ha arrangerat). Örhänge nr 2 gav jag till vännen I som var med på Kretaresan. Det fanns bara ett set halsband/örhängen så hon fick ett av örhängena, hon skulle göra halsband av det (de är alldeles för tunga att ha som örhängen!).

Trådrullar, att jag inte kom på det tidigare! Det hade jag ju kunnat täcka in alla dagarnas färgtema med. Men det hade ju varit lite trist...

Lite påsk måste så klar med i bilden också! Påskliljorna som nu för länge sen blommat ut och lilla kycklingen som hänger som dekoration på en blomkruka.

Tack Nilla/Tankebubblor för en jätterolig temavecka! Så kul att se alla fina bilder och olika tolkningar av temat, och på köpet upptäcka din och en massa andra nya bloggar (ja nya för mig alltså, som bara bloggat i drygt en månad).

Inga kommentarer: