söndag 3 augusti 2008

Temavecka de fem elementen, Vatten

Karin har återigen utlyst en spännande temavecka, "de fem elementen". Dagens tema är Vatten med beskrivningen:

"Representeras av material som glas (som i fönster och glasbord), plast, speglar, mörka färger som svart och mörkblå, rörliga former och vatten i sig själv. Bilder på hav, fiskar, sjöar kan också stå för vattenelementet."

Det är fri tolkning av ramarna som gäller, och om man vill fånga en eller flera av beskrivningarna, så det kommer garanterat att fnnas många kreativa och härliga tolkningar :-)

Själv är jag lite "handikappad" den här veckan, jobbdatorn = inga bilder 0 inget Photoshop... troligen ingen tid att hinna fota så jag gjorde en liten snabbkoll av hemdatorn innan och sparade ner lite bilder som kanske kan passa in på veckans tema. (Och tyckte jag var "smart" som sparade i webformat så nu kan jag inte beskära, en av de få saker som man faktiskt kan göra på jobbdatorn. Men vad smart...).

Först kommer lite vatten.

En gång (av många) när jag lekt Turist hemma i stan, ett vattenfall vid Stockholms slott. Jag experimenterade lite med slutartider och tog massor med bilder så jag såg nog ut som en riktig turist :-)

Sen turist på riktigt, men jag kommer inte ihåg var! Tror att det var i Hjo... Helt sjuka speglar, bilden är inte i närheten av att vara lik J, min systerdotter. Det ser ut som att hon har en mask på sig! (Kan vara lite skum kvalitet på bilden... Jag beskar efter förminskning...).

Till sist salladsbestick som jag köpte på nåt jippo (Vattenfestivalen tror jag så det är lääänge sen) men aldrig använt... Någon som varit pysslig med brännlera, det kanska inspirerar någon (ähmm, finns det fortfarande brännlera att köpa???).

Koppling till temat? Mina köksfönster speglar sig i skedarna :-)

(Här hade jag ju gärna haft en närbild på själva spegelbilden men inte så stor idé att göra utan originalbilden... men klicka så blir det lite störr bild i alla fall).

Inga kommentarer: