söndag 3 augusti 2008

Temavecka de fem elementen, Jord

Jord är ämnet för dag fyra i temavecka "de fem elementen". Om du inte redan varit där, så besök Karin/ellas inspiration och kika, det är ju väldigt fritt tema och i kombination med alla bloggares fantasi och tolkning så... Måste ses med egna ögon! I love teman :-) Kul att delta och kul att kika på alla bidrag!

Beskrivningen av Jord är:
"Ofta föremål i keramik, kakel, porslin och tegel. Färgerna är jordtoner te.x. brunt, gult, orange, låga möbler, fyrkantiga former och inslag av stenar och berg.

Jag hade förberett med två bilder men den ena får dyka upp vid nåt annat tillfälle för idag hade jag faktiskt tid att let upp nåt passande att fota. Och jag börjar bli vän med Microsoft Office Picture Manager :-)

Den här var den planerade bilden, jordtoner, brunt och inslag av sten. Inte så revolutionerande, men en väldigt mysig väg, till mamma o pappas hus i Tidaholm.




Men så medgav ju temat också (tack för det!) låga möbler och en bänk är ju ganska låg.

Jag fick syn på den här lite udda bänken, den är inte trasig, plankorna ligger i kors liksom. Jag fick jaga bort en gammal dam som parkerat sin väska på bänken :-) (några sekunder bara, sen fick hon tillbaks "sin" bänk).


Men hej hopp, det fanns en bänk som var lägre :-)


Och t.om en som var allra lägst!


Nämen, nu var det visst inte så lågt längre...


Inga kommentarer: